Alla inlägg under september 2011

Av Hilla - 30 september 2011 16:30


Igår var dottern och jag på stan för att göra ett ärende. Då slank vi in på affärshuset "Kvarnen" och tog en fika på Cajsas kök. Vi valde varsin färskbakad smörgås med brieost, kaffe och dottern tog även en chokladkaka med kokostopping. Allt var fräscht och gott!


 


Helga hissar; Mycket fräscht att välja på - både mat, smörgåsar och fikabröd. Lite lägre priser än nere i centrala Uppsala. Tidningar och magasin som kunderna kan läsa uppskattas.


Helga dissar; Personalen kunde plocka undan gammal disk lite snabbare eller ställa fram en diskvagn så kunderna kan plocka undan själva.



Av Hilla - 29 september 2011 10:00


Jag och några väninnor var ute och åt på Ciao Victoria för ett tag sen.


Var jag nöjd då?


Nja, det var inte några direkta fel men maten var ganska alldaglig - jag kunde ha lagat godare mat hemma...


Jag beställde "Filetto di salmone" - laxfilé på spenatbädd med potatisklyftor och det smakade som en okej lunchrätt tycker jag.


Hilla hissar; Tjejen som serverade var trevlig.


Hilla dissar; Väldigt lite folk, för liten portion av laxen, ganska smaklös fiskrätt. Genomgående rätt så trist ställe. 

Av Hilla - 28 september 2011 16:45


Jag är hemma från jobbet några dagar och har då mer tid än vanligt att planera och laga mat - det gillar jag...


Ikväll ska vi äta Gulaschsoppa med köttfärs och efter det blir det pannkakor.



Min farfar lagade alltid en så god köttfässoppa som han kallade passionssoppa. Hoppas den här soppan ska smaka lika bra som hans... 

Av Hilla - 28 september 2011 09:03


Den vegetariska lasagnen som jag lagade till middag igår blev riktigt god...


   

Av Hilla - 27 september 2011 08:17


Jag känner för något fräscht till middag idag och som vanligt hittar jag bra recept på Ica-kurirens hemsida.


Vegetarisk lasagne med keso, vitlök och tomat blir det men jag är ju lite klåfingrig och kan nog inte låta bli att lägga i lite broccoli och sockerärtor också.


 


Nu till affären för att bunkra upp med mer mat till kylskåp och skafferi...

Av Hilla - 26 september 2011 09:34


Vi har varit ute vid sommarstugan i helgen för att måla en ny friggebod... Jag hann ändå skörda timjan också och hängde den på tork inne i storstugan...


 

Av Hilla - 23 september 2011 11:15

För ett tag sen köpte vi färsk pizza från Martinas delikatesser i Uppsala. Den värms direkt på ugnsgallret i vanlig hemmaugn... Jag lovar att den är GOD!!!


 

Av Hilla - 22 september 2011 19:25


Imorse började jag jobba så tidigt på morgonen så lunchen intogs redan vid 10.00


Det blev Thaikyckling på restaurang East&West på Arlanda.


 

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards