Alla inlägg under augusti 2011

Av Hilla - 31 augusti 2011 19:58


Jag befinner mig på ett hotellrum och har just tit en god sallad med kräftstjärtar, pasta,ägg och sallad...


På TV:n rullar "halv åtta hos mig". En helt okey kväll!

Av Hilla - 29 augusti 2011 17:00


Min "bästis" fyllde 50 i helgen och vi var på en härlig fest på Grindstugan i Uppsala...


Menyn såg ut som följer...


Provencalsk ratatouille toppad med lufttorkad skinka. Färskost med kryddor från Mariedahl och hembakt fullkornsbröd.

 

Kyckling med gräddstuvad svampskörd från Singöskogarna i sällskap med ugnsrostade rotsaker.

 

Chokladtårta med vit tryffel och vilda bär från Singösnåren.

 

 


Av Hilla - 26 augusti 2011 08:00


Min dotter och hennes kompisar gillar att överraska varandra när de har sina födelsedagar. Så idag ska det bjudas på american pancakes, med nutella, i skolan...


Av Hilla - 24 augusti 2011 18:00


Vi var på ett sportevent igår och där köpte vi "restaurangchansen". Det är ett kuponghäfte med 2för1-kuponger som gäller i vår stad Uppsala...


Jag vet att detta häfte även finns att köpa i andra städer. Man tjänar snart in inköpskostnaden samtidigt som man stöttar sitt favoritlag...


 

Av Hilla - 23 augusti 2011 17:30


Igår träffade jag Sofia, min systerdotter, i Göteborg. Jag var där på jobbresa och hon bor där för tillfället.


Vi gick till restaurang SoHo på Östra Larmgatan och åt varsin Linguini med chilimarinerade räkor i en krämig citrussås med basilika och färska tomater. Vädret var riktigt fint så vi kunde sitta ute... Härligt!


Hilla hissar; God mat, trevlig utemiljö och smidigt att man beställer och betalar inne i lokalen. Killen som serverade maten var trevlig!


Hilla dissar; Killen som tog emot beställningen och betalning vid disken var dryg. Det är inget bra bemötande man får som gäst.  

Av Hilla - 20 augusti 2011 18:02


Igår besökte jag Bondens egen marknad utanför resecentrum i Uppsala. jag köpte en fin rapsolja och en fantastiskt god getost. Det blir helt klart fler besök på det fredagsnöjet...





Av Hilla - 18 augusti 2011 17:15

Jag har haft ett lite udda vardagsporslin ett tag...


Olika tallrikar, assietter och skålar från loppisar. Den enda gemensamma nämnaren är att alla fat haft något blått i dekoren. Nu har jag ledsnat jag på det här hop-plocket, även om jag fortfarande gillar idén.


Jag har köpt nytt porslin på IKEA;


   

Av Hilla - 16 augusti 2011 08:47

Idag tar jag fram stora kaveln och förklädet och bakar kanelbullar.


Här kommer några Barcelonabilder...


  Glassen var ruggigt god...

 

 

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards