Alla inlägg under juni 2011

Av Hilla - 29 juni 2011 18:30


Det finns redan blåbär på vår sommarstugetomt!


Underbart!!!

Av Hilla - 14 juni 2011 19:30


Idag har jag verkligen lagat mat och det mesta har jag lagat i ett enkelt sommarkök på landet... Jag gjorde först en ört- och vitlökspaj med skinka och sedan en janssons frestelse som jag frös in inför midsommar då vi ska ha gäster vid stugan.


 

När vi jobbat med den här matlagningen så unnade vi oss en go´fika, dottern och jag... Vi satt ute och njöt av kanelbullen, kexchoklad och av naturen...


 

Sen när vi kom hem till stan igen så lagade jag kokt torsk med äggsås till middag. Nu vill jag inte se en stekpanna eller kastrull mer idag ;)

Av Hilla - 13 juni 2011 08:40

Vi var bortbjudna på eftermiddagen igår och fick bl a en riktig svensk sommartårta med jordgubbar och grädde...


Vi kom hem vid en tidpunkt då egentligen middagen redan borde stå på bordet. Eftersom jag jobbade hela förmidagen fanns inget förberett. Det fick bli snabbmat men ingen kände för t ex pizza.


Jag köpte två grillade kycklingar, potatissallad och så gjorde vi en stor sallad. Mums! Priset var också ca 50% lägre än för 4-5 pizzor och det gjorde ju ingenting!

Av Hilla - 9 juni 2011 11:15


Idag blir det en runda på stan och det är ruggigt varmt idag - nästan tropiskt!


Vad passar då bättre än att ta med en fika och sätta sig i stadsparken och njuta av det fina vädret och av det vackra Uppsala invid Fyrisån. Antingen tar man med lite gott hemifrån eller så kan man köpa fika på t ex Konditori Fågelsången alldeles intill...


 

Av Hilla - 8 juni 2011 09:15


I helgen var vi en del i Solna och en av kvällarna åt vi middag på Grekiska kolgrillsbaren. Det var varmt och skönt så vi satt på uteplatsen och njöt av den goda maten. Servitrisen var en ung, artig tjej - riktigt trevligt hade vi! Jag beställde en tallrik med två spett - ett med lax och ett med grönsaker. Till det serverades klyftpotatis, sallad och tsatsiki...


Igår kväll blev det lite hastmat här hemma. Jag stekte kycklingfiléer som jag skurit i tre delar. Till det serverades potatisgratäng som köpts färdig på ICA. Den var inte alls så dum faktiskt!


 

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards